Možemo li biti organizirane mame uz (malu) djecu?

Ponekad se čini nemogućim nama mamama razmišljati o tome kako organizirati svoj život ili početi raditi nešto drugačije. Kako se može očekivati da svako jutro sjednemo i napravimo popis obveza kad teško možemo izdvojiti više od dvije minute dnevno za tuširanje? Pogotovo kad se prvi puta susrećemo s ovom novom ulogom u svom životu. I sama sam nekada mislila da je biti organizirana mama jednako “mission impossible”.

Međutim, krenuti s uvođenjem promjena je najbolji korak koji možete poduzeti prema podizanju kvalitete svog života te stvaranju unutarnjeg mira.

Kad smo organizirane, osjećamo se kako stvari imamo pod kontrolom. Produktivnije smo i osjećamo se manje pod stresom. Uistinu smo u stanju uživati u vremenu koje imamo, jer se ne brinemo za sve ostale stvari koje bismo umjesto ovoga sada što radimo “trebale” raditi. Danas vam pišem o 5 stvari koje su meni najviše pomogle i omogućile mi mirniji tijek dana.

1. Buđenje prije ostalih ukućana
Započela sam najprije s buđenjem 15-20 minuta prije ostatka ukućana. I nevjerojatno je što se sve može napraviti u toliko malo vremena. 🙂 Danas tijekom tjedna prakticiram sat vremena buđenje prije ostalih. Upravo to ranije buđenje, daje vam vrijeme za sebe, što god vama predstavlja to zadovoljstvo – jutarnju higijenu bez žurbe, ispijanje kave, doručak uz čitanje vijesti ili samo sjedenje u miru i tišini jer znate da neće još dugo trajati. 🙂

Iskoristite ovo vrijeme da se pripremite za dan. Jutra teku lakše kad ste se već ustali, obukli i imali malo vremena za sebe. Samo nemojte zaboraviti da ako se ranije budite, trebali biste i ranije ići na spavanje, jer nam je svima potreban odmor.

foto:pixabay

2. Planiranje tjednih zadataka
Odvojite jedan dan u tjednu (barem 20-30 minuta) za planiranje nadolazećeg tjedna. Kod mene je to najčešće subota. Najprije definirate sve svoje tjedne zadatke. A potom kada iste prebacujete u kalendar, definirajte prioritete svakome od njih. Oni koji se nalaze visoko na ljestvici prioriteta su zadaci koje taj dan svakako trebate napraviti, bez obzira na sve. Definirajte dnevno maksimalno 3 takva zadatka jer s obzirom na njihov visok značaj trebat će vam i više vremena za njihovo ostvarenje. Ostale zadatke smatrajte onima niskog prioriteta. Oni su ti koji se mogu odgoditi za sljedeći dan bez imalo krivnje.

foto:pixabay

3. Planiranje jelovnika
Kad sastavljate ranije navedeni tjedni popis obveza, uplanirajte i tjedne obroke. Ovo je bilo prvo što sam osobno uvela s ovog popisa.
Planiranje jelovnika uistinu je jedan od najboljih alata koje možete koristiti kako bi vam cijeli dan bio mnogo organiziraniji nego što to trenutno je. Nama mamama sa (malom) djecom većina se dana svodi na definiranje obroka (pogotovo kada dijete pređe na krutu hranu). Stalno smo u potrazi za novim receptima i mnogo vremena provodimo upravo u kuhinji.

Kako onda najjednostavnije započeti? Najprije zapišite sva moguća jela koja inače pripremate. Grupirajte ih u: mesna jela, jela od povrća, variva i juhe, prilozi, riba, doručak i deserti. I onda s obzirom na trenutno raspoloživu hranu u svom frižideru i špajzi složite popis jela za jedan tjedan. Ako kuhate za više dana – izvrsno, s jednim kuhanjem pokrivate više ručkova koje možete iskoristiti u istom tjednu ili pak dio zamrznuti za neki idući dan.

foto:pixabay

4. Kreiranje rutina
Nekima se na spomen rutina diže kosa na glavi. Međutim, mene su one spasile u trenutku kada sam postala mama blizanaca bez da sam ikada prije nekom djetetu uopće promijenila i pelenu. 🙂 Rutine predstavljaju, da tako kažem, korake onoga što trebate učiniti i redoslijed kojim ih trebate učiniti, s ciljem da nam olakšaju život. U početku ćete se morati potruditi dok ne usvojite neku naviku međutim dobra je stvar što kreiranjem rutina s vremenom automatizirate te iste poslove i više ne trebate razmišljati o njima.

Najčešće se spominje formiranje jutarnjih i večernjih rutina. Na primjer, ujutro se probudite, operete zube, odjenete se (ono što ste pripremili večer ranije), probudite djecu za vrtić, pojedete doručak, obučete dječicu te izađete. Praćenjem ovih “koraka” osigurava da su svi spremni u trenutku kada trebate krenuti. Vrijeme za spavanje je još jedan sjajan način da osigurate da su djeca u određeno vrijeme u svojim krevetima i da imate malo vremena za sebe na kraju dana.

foto:pixabay

5. Ostati dosljedna
Tu nemam nešto posebno za nadodati osim da samo krenete i dosljedno provodite što god izabrali za početak. 🙂

 

 

I za kraj, rekla bih ako sam išta naučila o roditeljstvu kao mama blizanaca, to je kad osjetim kontrolu nad svojim rasporedom, kad znam gdje trebam biti i u koje vrijeme. Kada je moj dom uredan i mogu pronaći sve što tražim ne gubim više toliko značajno vrijeme za koje uvijek mislim kako mi nedostaje u danu. Kada imam plan onoga što moram napraviti u danu osjećam se manje pod stresom. A svi znamo kako se kaže – sretna mama, sretno dijete. 🙂

 

 

Marija Budija Bingula

IG- srecanakvadrat.com.hr

WEB- Sreća na kvadrat

2 komentara

Leave a Reply

Your email address will not be published.