Mora li moje dijete jesti avokado?

Roditeljstvo je svakako izazov. Želimo biti najbolji u tom poslu i to nam često stvara veliki pritisak. Igramo li se dovoljno, igramo li se kvalitetno, da li vježbamo, da li nosimo dijete previše ili premalo, razgovaramo li dovoljno i na pravi način, jesmo li kupili kvalitetnu hranu, kuhamo li dovoljno raznoliko.

 

Naravno da je bitno da se trudimo i da damo sve od sebe, ali trebamo prihvatiti da nemamo svi uvijek dovoljno mentalnih, fizičkih ili novčanih kapaciteta za sve. I to je zapravo u redu.

 

Kad je hrana u pitanju, želimo birati kvalitetne namirnice, raznolike, kuhati redovito, zanimljivo, zabavno, zdravo. Guglanjem nas preplave emocije i onda hodamo po dućanima, kupujemo namirnice za koje nismo nikad čuli, osjećamo krivnju jer nam je organsko preskupo ili pak nismo od kuhanja.

 

 

Je li nam takav pritisak zaista potreban? Nije.

Pohvalno i treba se potruditi, prehrana je bitan dio našeg života i baza zdravlja. Ali, pristup treba biti opušteniji, i u skladu s našim potrebama i mogućnostima.

 

FOTO: Unspalsh

 

 

Treba li dijete zaista jesti avokado?

Avokado je namirnica koja je izvor zdravih masti i kao takva dobrodošla u kuhinji. Sada slijedi pravo pitanje: Je li avokado dio vaše prehrane i da li želite da to bude. Ako je odgovor na ova pitanja da, onda je zaista dobra ideja uvoditi i nuditi avokado djetetu. Ako je odgovor ne, onda se ne isplati zamarati time. Ima mnogih drugih načina kako djetetu ponuditi kvalitetne masnoće – ekstradjevičansko maslinovo ulje, maslaci raznih orašida, grčki jogurt, plava riba, sjemenke. Jednako vrijedi za kvinoju, amaranth ili neku drugu namirnicu koja ima naziv »superhrana« a inače nije dio naše uobičajene prehrane. Šteta je trošiti vrijeme i živce na izmišljanje obroka s nekom namirnicom koju inače ne konzumiramo niti planiramo. Uvodite ono što volite, što vam je ukusno i dostupno.

 

Organska ili konvencionalno uzgojena hrana

Što se organske hrane tiče znam da je tu puno polemika. Ali moramo imati na umu da puno roditelja nema vrt te nema mogućnosti izdvojiti više novaca za kupovanje organske hrane. Što možemo napraviti? Prije svega je bitno da u prehranu (svoju i djetetovu) uključite dovoljno povrća i voća. U trgovini birajte sezonske namirnice (obično najmanje tretirane) i lokalne (kratko putovanje znači svježiju hranu). Perite ono povrće i voće koje se pere, a gulite ono koje se guli. I to je sve. Ako si možete priuštiti organsko i radi toga se osjećate bolje, go for it. Ako vam je to izvan mogućnosti, opustite. Ne postoji dokaz da konvencionalna hrana šteti razvoju djeteta. A svakako je bitnije da konzumirate voće i povrće te druge namirnice umjesto da ih potpuno izbjegavate jer ih ne možete nabaviti.

 

FOTO: Unspalsh

 

Zaključak

Djetetovu prehranu prilagodite svojim navikama, i nemojte se gristi ako ne ide sve po planu i ne osjećate se kao super roditelj. Nitko nije super roditelj, a svom djetetu smo svejedno najbolji. Ipak, promislite o svojim prehrambenim navikama. Ako su loše, ovo je idealna prilika da ih poboljšate. Napravite ih skupa s djetetom, obiteljski. Ako od žitarica konzumirate samo rižu, i pomalo vam je dosadno, zašto ne isprobati proso, heljdu, amaranth i kvinoju. Ako vam se unos povrća bazirao na salati, istražite kako pripremiti brokulu, karfiol ili hokaido tikvu. Podsjetite se jela koja ste obožavali kao djeca poput griza s kakaom ili palente s jogurtom. Izaberite od svega toga nešto što vam je ukusno i obogatite svoju prehranu. Možda je ovo vrijeme kad konačno naučite raditi bananačinke ili muffine, a istovremeno imajte na umu da i palačinka namazana marmeladom može biti super doručak.

 

 

_________________ POVEZANI ČLANCI __________________

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.